Hemstädning!

Varför Familjetid

Städmaterial ingårVi har med oss allt städmaterial inklusive dammsugare.

Ingen bindningstidDu binder inte upp dig till avtal med krångliga uppsägningstider eller timbankar.

FlexibilitetDu kan enkelt ändra tider eller pausa om något oförutsett händer.

FamiljeföretagVi är ett Familjeföretag som inte är för stora med närhet till våra kunder.

PåminnelseEtt sms skickas automatiskt ut dagen innan bokad städtid

Välj intervallDu kan välja att få städning varje, varannan, var 3:e eller var 4:e vecka

Hur går det till?

1. MöteVi inleder med ett första möte (telefon/fysiskt) för att gå igenom hur ni önskar städningen. Efter mötet får ni en offert som ni kan ta ställning till.

2. UppstartEfter godkännande av offert sätter vi ett startdatum. Oftast börjar vi med en storstädning. Allt städmaterial har vi med oss.

NjutKoppla av i ditt nystädade hem. Och fokusera på andra saker i livet som du nu kan få tid till.

Underlätta vardagen med veckostädning

Det är inte alltid lätt att få ihop livspusslet. För de allra flesta är vardagen hektisk, med många saker som ska hinnas med under kort tid. Det är barn som ska hämtas och lämnas på skolan, ett arbete som ska skötas och middagar som ska inhandlas och tillagas. Därutöver ska man försöka varva ner och hinna med att städa ett helt hem.

Genom att överlåta städningen till oss på Familjetid kan du underlätta vardagen och frigöra tid till viktigare saker. Du kan exempelvis spendera mer tid med barnen, ta tag i bortglömda hobbyaktiviteter eller bara koppla av. 

Räkna ut ditt pris för veckostädning!

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för mer info.

Vad säger våra kunder om oss?

Vad ingår i veckostädning?

Nedan ser du de moment som ingår veckostädning. När du är veckokund kan du själv anpassa utefter dina behov.

Kök

- Rengör disk- och köksbänk, spis och kakelvägg 

- Rengör ut- och invändigt i skåp där sopbehållare finns 

- Rengör inuti microvågsugn 

- Torkar bort fläckar på köksluckor, fläkt och på utsidan av övriga vitvaror

Du kan även lägga till extra om du tex vill ha rengjort ugn, ovanpå köksskåp, 

Badrum/WC

- Torkar av kakel i duschutrymme och vid vask

- Vid behov rengör fogar

- Rengör badkar/dusch, handfat och toalett 

- Torkar bort fläckar på badrumsskåp och ev vitvaror 

- Putsar speglar 

Du kan även lägga till extra om du tex vill ha avkalkat, rengöra under badkar

Allmänna utrymmen

- Torkar/dammar lister, elkontakter, element (nåbart)

- Dammsuger klädda/stoppade möbler (nåbart) vid behov

- Dammsuger golv & mattor 

- Dammar och torkar av dörrar och karmar, dammtorkar fönsterbrädor och fria ytor 

- Putsar speglar 

- Fuktmoppar golven 

- Tömmer papperskorgar 

- Dammar av lampskärmar (bordslampor, läslampor, skrivbordslampor) ev taklampor i - nåbar höjd dock ej i textil och kristallkronor

- Dammar av tavelramar

Du kan även lägga till extra om du tex vill ha bäddat rent sängar, högt ovanpå skåp

Vanliga frågor om hemstädning

1. Vad ingår i en veckostädning?

När du blir abonnemangskund hos Familjetid brukar vi oftast inleda med ett hembesök. Då har vi möjlighet att se över dina önskemål och behov.

Det betyder att du kan lägga till det mesta moment för att få det som passar dig. Ju mer moment du önskar desto mer tid kommer teamet behöva.

2. Vad behöver jag förbereda inför en städning?

Du behöver egentligen inte förbereda något. Utan att anlita städhjälp skall vara att underlätta din vardag.

Dock är det så att ju mer som är undanplockat inför vårt besök desto snabbare går städningen och det blir billigare för dig samt att det blir lättare för oss att komma åt vissa ytor.

3. Kan man få fasta dagar och tider?

Som abonnemangskund har man alltid en fast dag. Dock kan vi aldrig garantera en fast tid. Detta då vi jobbar flexibelt. Det kan vara yttre faktorer som vi inte kan påverka. Tex trafikstockning, kunden innan Er har dragit ut på tiden då de önskade extra tjänster. Men även avbokningar från kunder eller sjukdom i personalen.

Man kan önska att få sin städning utförd på förmiddag eller eftermiddag och då anpassar vi schemat efter det.

Alternativt kan man boka en städning direkt på hemsidan www.familjetid.se/boka

4. Hur vet jag när ni kommer på dagen?

Du får ett sms kl 10 dagen innan din planerade städning.

Om vi får förseningar som är längre än 30 minuter kommer du få information från oss om det.

5. Får jag samma personal?

Vi försöker alltid vara samma team som kommer. Dock är det ingen garanti. Det kan vara sjukdom, ledigheter som påverkar.

Om du har städning var 3:e eller var 4:e vecka är det svårare för oss att planera samma team.

6. Har ni någon bindningstid?

Som abonnemangskund är uppsägningstiden 14 dagar. Men du binder dig inte till något. Uppsägning skickas till info@familjetid.com

Städmaterial

Vi använder väl beprövade rengöringsmaterial och jobbar efter ISO 9001 som säkrar rätt städning och minimalt med bakterier. Du behöver inte ha några städredskap eller material hemma utan vi har med oss allt, tom dammsugare.

Vid städning kan vi aldrig garantera att du får ett helt fläck och dammfritt hem. Vi jobbar metodiskt för att gå igenom alla ytor för att du skall få ett så rent hem som möjligt. Men ibland kan tex ljus göra att vi inte ser alla fläckar som kan ses vid andra vinklar.

** Priserna är ett riktmärke, efter hembesök kan vi ge en mer exakt prisuppgift. Det som också avgör priset är hur mycket som är undanplockat, skicket i bostaden eller om ni har husdjur . Välj hur ofta du vill ha städat samt hur många kvadratmeter din bostad är på, så räknar kalkylatorn ut ditt pris. Framkörningsavgift på 100kr är inräknat i totalpriset. Minimidebitering är 2 timmar. 

Vi utför i dagsläget städning i södra Sverige. Se på vilka orter vi städar på. 

Här utför vi våra tjänster